Skoro nikt jeszcze tego nie zrobił proponuję utworzyć Top filmów (liczba niezależna) wspaniałej, wybitnej i urzekającej mistrzyni, którą niewątpliwie jest Lina.
Oto mój (z dotychczas obejrzanych dzieł Liny)
1. Siedem Piękności Pasqualino 10/10
2. Miłość i anarchia 9+/10
3. Hutnik Mimi urażony na honorze...
Wymienię kilka powodów:
1. Byłoby to swego rodzaju docenienie kina europejskiego zza Atlantykiem, a to się ceni.
2. Wertmuller stworzyła swój własny styl, własną ironię i percepcję wyobrażeń o kraju swoim, o mężczyznach, kobietach. Coś na wzór odrębnego świata.
W dodatku jej wizje były pełne głębi, miłości....